“In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.”

ankare_skal_1_webbenFint skal från idiwa.se!

Jag älskar marintema. Ankare, båtar, rep, marinblått, vitt, rött, skepp, randigt, snäckor, fyrar, livbojar osv osv! Så detta skal med ankare blev ett självklart val för mig när vi fick hem det på jobbet. Extra snyggt blir det ju med det diskreta aztecmönstret som är på ankaret och texten! 🙂

Fortsätt läs

Vårmode 2013

I fredags kom H&Ms vårkatalog för 2013 till min brevlåda. Lite tidigt om ni frågar mig, de hade kunnat vänta till januari. 🙂

Men jag hittade mycket snyggt i den så nu är det nog dags att rensa garderoben för att lämna plats åt nya fina kläder. Finns ju så mycket jag inte använder längre.

Sedan hittade jag en grym klänning som gav mig en bra fotoidé! Jag är ganska säker på vem som skulle passa till den. Känns otroligt kul att jag fått en idé nu. Hösten har ju varit ganska tom på fotograferingar av flera anledningar, men nu känns det kul att inspirationen är påväg tillbaka. 😉

20121230-113633.jpg

Fortsätt läs

Det blev ett par touch-vantar!

20121214-065729.jpg

20121214-065806.jpg

Ja, det blev ett par touch-vantar från jobbet!

Visst är de fina? De är dessutom lite tjockare än de vanliga, dock är de för kalla nu när det är typ 10 minusgrader ute. Men jag brukar ha mina tjocka tumvantar ovanpå dessa så jag slipper bli helt barhänt om det skulle ringa eller så. Smidigt faktiskt. Jag köpte de grå med vinterstjärna. 🙂

Annars så är mitt tåg idag inställt så jag får vänta på nästa MEN det är inte på grund av vädret som det är inställt utan det är någon som stulit koppar i Kimstad igen. Inte första gången det händer. Eller jag är nästa säker på att det är så, det står att det är på grund av ett rälsbrott och tidigare har det då varit att de stulit koppar, så himla onödigt!

Fortsätt läs

Snön är här!


Bilderna är tagna av mig år 2010.

Ja, inatt kom det ganska mycket snö faktiskt och mer kommer det hela tiden. Hoppas dock det inte blir så mycket som på bilderna ovan. Lite snö gör inget så länge det inte blir överdrivet mycket som sagt. Är nog dags för ett par touch-vantar nu? Ska nog köpa ett par från jobbet nu när kylan verkligen verkar komma hit, så himla smidigt ju! :)

Fortsätt läs

Breaking Dawn Part two

I lördags var jag ju och såg sista Twilight på bio. Helt galet bra! Vill se den igen.
Trots att det var längesedan jag läste boken kom jag ihåg det mesta och de hade verkligen gjort filmen bra. Nu är jag mest lite ledsen för att det var sista och att man inte kommer få se mer! Jag vill se mer! Kul att sista filmen blev så himla bra det är nog den jag sett fram emot mest att få se och då är det verkligen kul att den levde upp till mina ganska höga förväntningar. 🙂

Fortsätt läs

BÄSTA KLADDKAKAN!

Tumblr_m1x26lmqsc1r29t5yo1_500_large
Bild från weheartit.

Här kommer receptet på den fruktansvärt goda kladdkakan jag gjorde!

Ingredienser:
2dl vetemjöl
3½ dl strösocker
2st ägg
1½ tsk vaniljsocker
150 gram smör eller margarin
½ dl kakao
3/4 dl oboy

Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält matfettet i en liten kastrull på låg värme.
3. Rör ner sockret, oboyen, kakaon och vaniljsockret i kastrullen, låt värmen stå på.
4. Tillsätt 1 ägg och rör om, rör sedan ner det andra ägget.
5. Rör till sist ner vetemjölet.
6. Stäng av plattan.
7. Smöra och strö en form och lägg sedan i smeten.
8. Stoppa in den i nedre delen av ugnen i 20-25minuter.

Viktigt!
Gör hela smeten på plattan som receptet förklarar och låt kakan stå långt ner i ugnen.

Fortsätt läs

Scary…

En bild jag tagit och redigerat för längesedan, på den tiden då jag fortfarande hade tid att leka i PS, måste ta tag i det igen det är ju grymt kul!

Skulle vara kul att göra något liknande idag, man utvecklas ju hela tiden både inom fotograferingen och redigeringen. Skulle vilja fotografera ett skräck-tema någon gång. Kan bli riktigt häftigt!

Ni missar väl inte att vi just nu har en fototävling på Kamdas facebooksida med just temat skräck? Ibland vill jag själv vara med i våra fototävlingar, haha.

Fortsätt läs

Macbook Pro 13″

Jag har ju missat att berätta om min nya leksak. För cirka två veckor sedan blev denna vackra apparat min! En Macbook Pro 13-tum.

Jag hade gått i tankarna om en ny bärbar dator ett tag före jag slog till. Mac är ju kända för att vara snabba och vara bra med bildhantering. Dock var jag verkligen anti mot Mac till en början. På gymnasiet hade vi ju mac och de tyckte jag inte alls om, dock gillade jag dem bättre mot slutet när man vant sig. Så mina erfarenheter efter mitt användande av mac i skolan var inte bra. Efter mycket läsande och pratande med kunnigt folk slog jag dock fast vid att jag skulle ha en Macbook. Till en början var jag helt inne på en Macbook Air och när Elgiganten Megastore i Linköping öppnade och hade ett erbjudande på en Macbook air tänkte jag slå till, tills jag fick veta att de var slut i lager… Försäljaren tyckte dock att jag borde satsa på en Macbook Pro. Då började jag läsa på om dem istället och kom fram till att jag nog faktiskt borde ha en Pro även om vikten var viktig så är innehållet värt mycket också. 😉

Jag kollade upp Macbook Pro och såg att Mediamarkt i Norrköping hade erbjudande på just denna dator bara den veckan och då kunde jag inte låta bli. På lunchen på jobbet så åkte jag dit och köpte den och jag ångrar mig inte! Är supernöjd hittills! 🙂

Fortsätt läs

Hypnotisören

Förra onsdagen var jag på bio med mamma. Hypnotisören var filmen vi såg. Både mamma och jag har läst boken och hade därför ganska höga förväntningar på filmen. Boken är nämligen helt suverän! Superspännande och bra bok. Dock var inte filmen det. Visst att de inte kan få med alla detaljer i en film som är i en bok men denna gång hade de ändrat på hela storyn? Filmen stämde inte överens med boken alls vilket var så synd eftersom filmen hade bra skådisar som gjorde bra ifrån sig. Det var så många delar i boken som jag gärna hade sett på film så detta var nog största film-besvikelsen på länge. Jag kanske hade tyckt att den var bättre om jag inte läst boken men jag är tveksam till det. Jag tyckte nämligen att den var lite svår att hänga med i trots att jag läst boken.

Jag rekommenderar er dock till att läsa boken, den är jättebra!

Fortsätt läs

Nytt från ellos

Bild: Ellos.se

Nya tröjor från Ellos. Känns som om jag letat efter en sådan här tröja hur länge som helst. Ville ha en kabelstickad långärmad tröja som inte sticks! Äntligen hittade jag en i 100% bomull, yeeey! Hade dessutom rabattkod som gav 30% rabatt vilket passade bra.

Har testat flera från olika butiker och alla har stickts eller så har de på något annat sätt varit fel? Dessa är jättesköna som passar utmärkt nu när det börjar bli kallt. Fina eller hur? 🙂

Fortsätt läs