Provade precis göra en kaffedrink av Baileys (är det semester så är det!)! 😉
Jag började med att koka kaffe och hällde upp i glasmuggen ovan, sedan tillsatte jag cirka 4 cl Baileys och toppade med skummad mjölk. Blev helt okej faktiskt, hade nog förväntat mig godare men den var god ändå! 🙂
Cheese and garlic crack bread
Hittade precis denna bild på Pinterest, ser det inte galet gott ut? Måste provas nu under semestern, helt klart! Receptet var dessutom ganska enkelt.
1 Bröd
2 Vitlöksklyftor
Persilja
Salt
100g Smör
Mozzarella (riven)
Skär brödet i rutor som bilden ovan men inte helt igenom. Pressa vitlöken och blanda med de övriga ingredienserna och lägg/bre på brödet och sätt in brödet i ugnen. Läste tyvärr ingen temperatur men jag ska testa på 200-225grader och hålla koll så att det får en fin yta! Mums, tror det blir magiskt!
Pappa Grappa
För ett par veckor sedan tog jag och ett par från jobbet en afterwork på Pappa Grappa i norrköping. Yepp det var smarrigt! Jag tog en pizza med räkor, mozzarella persilja och vitlök om jag inte minns fel. Den var supergod! Gott med lite annorlunda pizza från de som man köper från en vanlig pizzeria. Rekommenderas! 🙂 En trevlig kväll fick vi också med roliga spel och många skratt! <3
“The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched – they must be felt with the heart.”

Fler bilder från fotograferingen vi gjorde på jobbet med våra vackra nya hårkransar, hårband och diadem!
Passar ju så bra nu till sommaren, eller hur? <3
Sminkhörnan
Här har ni en färdig bild på hur min nya sminkhörna blev, skrev om den för ett par inlägg sedan. Visst blev det fint? Är såå nöjd! 😀
Fint hår till alla hjärtans dag
Fotografier till Mizzy of Swedens. Foto av Mig (Malin Wallberg) Modell Kristina.
Vill du bli extra fin till alla hjärtans dag kan du alltid köpa löshår från Mizzy of Sweden och få långt vackert hår snabbt och enkelt! 😉
Enjoy the pretty things in the world
iPhoneskalet hittar ni här och Macbookskalet hittar ni här.
Ännu några av mina skal till iPhone och Macbook. Kul att variera sig tycker jag. 😉
Think positive Eat Healthy
iPhoneskalet hittar ni här och Macbookskalet hittar ni här.
Fint eller hur? Gillar verkligen Macbookskalet, lite udda med guldfärgat skal ju. Loove my urbanears, fick dem i julklapp av Victor förförra året tror jag. <3
Golden Macbook Case
Nytt snyggt guldigt Macbookskal till min Macbook Pro.
Matchar min iPhone 5S som också är guldfärgat utan skal ju. Supersnyggt par, hehe! <3
Vill ni också pryda er Macbook med ett snyggt skal hittar ni dem på iDiwa.se.
Skalet är design by me och ni hittar det här!
Träningskläder 2015
Träningskläder 2015! Bilder: GinaTricot
Älskar GinaTricots senaste kollektion träningskläder för 2015. Så snygga. Jag brukar ju gilla Ginas kläder och framförallt träningskläder men dessa ger jag verkligen tummen upp för! Jag gillar den feminina stilen och att det inte är så neutralt som som det kan vara annars. En stor tumme upp! 🙂
Film-/boktips – The Host

Ikväll på klockan 21.00 TV3 visas filmen The Host!
Jag har både läst boken och sett filmen, båda är bra. Boken är ju såklart liiiiite bättre som med de flesta böckerna som blir filmatiserade men filmen är helt klart sevärd. Tips tips till er alla som har lite söndagsångest som jag och vill bli trött till en bra film. 😉
Det är en framtidsberättelse om hur utomjordingar tar över våra kroppar. Våra minnen och känslor finns dock kvar och vissa minnen och känslor är starkare än andra. Spännande och intressant film + bok!
Vad jag gillar med vintern…
Varm choklad i mängder! Gott att ha med i pulkabacken eller ta sig en kopp till favoritserien, hur mysigt är inte det?
Vackra vinterlandskap (så länge snön kommer och stannar förstås) men snötäckta träd och allt blir så ljust och vackert.
Kaffe! Vi får inte glömma kaffet, kaffe är ju alltid gott!
Varma mysiga tröjor. Bland de bästa med vintern, alla mysiga plagg man myser omkring i.
Mysiga varma tofflor! Jag fryser nästan alltid om fötterna, därför är det extra mysigt att ta på sig de varmaste man har en kall vinterdag. (Jag har exakt likadana som på bilden, och de är huuur sköna och varma och mysiga som helst!)
Denna bild får representera min kreativitet. Under vintern hinner man ofta sätta sig ner och fundera och inspireras på olika kreativa idéer man vill göra. Kul att bara sitta ner och kolla inspiration i timmar. <3
Alla bilder är från weheartit, klicka på respektive bild för att komma till källan.
Inspo home
Enjoy the pretty things in the world
Ännu ett skal jag designat, ni hittar det hos iDiwa.se! 🙂
Trevliga köksnyheter på H&M
Hittade lite små snygga köksnyheter på H&M förut när jag satt och kollade runt lite. Stilrent och i snygga färger, kan inte bli bättre? 😉
Mellandagsrea på Kamda.se – iDiwa.se – Mizzy.se
Just nu är det mellandagsrea på www.Kamda.se – www.iDiwa.se – www.Mizzy.se
– IN OCH SHOPPA! 🙂
WILD AND FREE
Ett av mina designskal hos iDiwa. 🙂
Sitter just nu och jobbar lite faktiskt, vi har fotograferat en del på jobbet som måste redigeras. När det gäller redigering av bilder trivs jag bäst med att göra det hemma vid min egna dator och mina egna verktyg så det gör mig ingenting att jobba med det hemma. Annars har jag en ganska lugn och skön lördag och bara är. Det behövs ibland. 😉
H&M WANTIES
Lite wanties från H&M.
Fast jag skulle nog vilja ha tvålpumpen som vit/transparent istället för grön nu när jag tänker efter. H&M Home har så mycket snyggt! <3
Frozen Yoghurt


Två bilder från min instagram @malinwallberg
Igår vandrade jag runt i Linköping med tjejen ovan, Martina! Vi shoppade, snackade skit, åt cheeseburgare och frozen yoghurt. Testade Honeycomb som inte funnits så länge i Linköping. Första gången jag provade frozen yoghurt och det var verkligen inte den sista. Supergott ju! Den enda nackdelen var väl priset men det får en unna sig ibland! Älskar att man kan välja sina egna favoriter av smaker, topping och frukt! Muuums! <3
Chokladtips
Choklad jag rekommenderar!
Provade dessa godbitar för någon vecka sedan. Älskar ju choklad med havssalt i. Blir så perfekt kontrast och smakar ljuvligt! Den med caramel var god men favoriten med bara havssalt, den består! 😉



























