Cheese and garlic crack bread

Bild: Pinterest

Hittade precis denna bild på Pinterest, ser det inte galet gott ut? Måste provas nu under semestern, helt klart! Receptet var dessutom ganska enkelt.

1 Bröd
2 Vitlöksklyftor
Persilja
Salt
100g Smör
Mozzarella (riven)

Skär brödet i rutor som bilden ovan men inte helt igenom. Pressa vitlöken och blanda med de övriga ingredienserna och lägg/bre på brödet och sätt in brödet i ugnen. Läste tyvärr ingen temperatur men jag ska testa på 200-225grader och hålla koll så att det får en fin yta! Mums, tror det blir magiskt!

Fortsätt läs

Pappa Grappa

pappa_grappa

För ett par veckor sedan tog jag och ett par från jobbet en afterwork på Pappa Grappa i norrköping. Yepp det var smarrigt! Jag tog en pizza med räkor, mozzarella persilja och vitlök om jag inte minns fel. Den var supergod! Gott med lite annorlunda pizza från de som man köper från en vanlig pizzeria. Rekommenderas! 🙂 En trevlig kväll fick vi också med roliga spel och många skratt! <3

Fortsätt läs

Film-/boktips – The Host

Ikväll på klockan 21.00 TV3 visas filmen The Host!

Jag har både läst boken och sett filmen, båda är bra. Boken är ju såklart liiiiite bättre som med de flesta böckerna som blir filmatiserade men filmen är helt klart sevärd. Tips tips till er alla som har lite söndagsångest som jag och vill bli trött till en bra film. 😉

Det är en framtidsberättelse om hur utomjordingar tar över våra kroppar. Våra minnen och känslor finns dock kvar och vissa minnen och känslor är starkare än andra. Spännande och intressant film + bok!

Fortsätt läs

Vad jag gillar med vintern…

 Good Morning

Varm choklad i mängder! Gott att ha med i pulkabacken eller ta sig en kopp till favoritserien, hur mysigt är inte det?

❄️

Vackra vinterlandskap (så länge snön kommer och stannar förstås) men snötäckta träd och allt blir så ljust och vackert.

for the love of pretty

Kaffe! Vi får inte glömma kaffet, kaffe är ju alltid gott!

winter | Tumblr

Varma mysiga tröjor. Bland de bästa med vintern, alla mysiga plagg man myser omkring i.

Mysiga varma tofflor! Jag fryser nästan alltid om fötterna, därför är det extra mysigt att ta på sig de varmaste man har en kall vinterdag. (Jag har exakt likadana som på bilden, och de är huuur sköna och varma och mysiga som helst!)

Tumblr

Denna bild får representera min kreativitet. Under vintern hinner man ofta sätta sig ner och fundera och inspireras på olika kreativa idéer man vill göra. Kul att bara sitta ner och kolla inspiration i timmar. <3

Alla bilder är från weheartit, klicka på respektive bild för att komma till källan.

Fortsätt läs

WILD AND FREE

mobilskal_iphone55s_wild_andfree_2_webben

Ett av mina designskal hos iDiwa. 🙂

Sitter just nu och jobbar lite faktiskt, vi har fotograferat en del på jobbet som måste redigeras. När det gäller redigering av bilder trivs jag bäst med att göra det hemma vid min egna dator och mina egna verktyg så det gör mig ingenting att jobba med det hemma. Annars har jag en ganska lugn och skön lördag och bara är. Det behövs ibland. 😉

Fortsätt läs

Frozen Yoghurt

Två bilder från min instagram @malinwallberg

Igår vandrade jag runt i Linköping med tjejen ovan, Martina! Vi shoppade, snackade skit, åt cheeseburgare och frozen yoghurt. Testade Honeycomb som inte funnits så länge i Linköping. Första gången jag provade frozen yoghurt och det var verkligen inte den sista. Supergott ju! Den enda nackdelen var väl priset men det får en unna sig ibland! Älskar att man kan välja sina egna favoriter av smaker, topping och frukt! Muuums! <3

Fortsätt läs

Chokladtips

10413161_614219155343297_1845620041_n

Choklad jag rekommenderar!

Provade dessa godbitar för någon vecka sedan. Älskar ju choklad med havssalt i. Blir så perfekt kontrast och smakar ljuvligt! Den med caramel var god men favoriten med bara havssalt, den består! 😉

Fortsätt läs